CRM-ansvarlig lojalitet og giverutvikling

Vi søker en erfaren CRM ansvarlig som kan være med å videreutvikle og styrke den digitale kundeopplevelsen for våre givere.

Du brenner vårt formål om å gi flest mulig barn den omsorgen de trenger i en trygg familie, og ønsker å bruke din kunnskap om data og en smidig arbeidsmetodikk til å utvikle optimale giverreiser som bidrar til dette. 

Stillingen vil jobbe spesifikt med lojalitet og mersalg for våre eksisterende givere, og samarbeide tett med vårt System og analyse team.

Du vil jobbe både strategisk og operativt, og vi ser etter en erfaren kandidat som kan være med på å forme sin egen stilling.  Vi forutsetter at du har god forretningsforståelse, og dokumentert erfaring med Microsoft Dynamics og eventuelt også fra andre CRM-systemer.

Vi er i gang med utarbeidelsen av en ny kundestrategi og har nylig implementert Salesforce Marketing Cloud som gir oss mange muligheter. Du kommer inn i en tidlig fase og vil ha stor påvirkningskraft på utviklingen av denne strategien samt operasjonaliseringen av denne.

Ansvar og oppgaver: 

  • Være en viktig bidragsyter inn i arbeidet med kundestrategi, og få på plass målepunkter for kundeopplevelse og CLV.
  • Lede CRM arbeidet med å identifisere muligheter innen aktiviteter for å hindre frafall (churn), betalingsoppfølging og lojalitet.
  • Planlegge og gjennomføre aktiviteter for å øke lojaliteten til våre givere i samarbeid med teamet.
  • Optimalisere onboarding- og engasjementsløp for å sikre best mulig kundeopplevelse, og lojalitet samt mersalg.
  • Praktisk arbeid med kundesegmentering og segmenter i CRM.
  • Gjøre uttrekk og ta ut rapporter fra CRM-verktøyene våre.
  • Analyser og optimalisering av kampanjer.
  • Opprettholde god datakvalitet.
  • Sikre at aktiviteter og prosesser samsvarer med retningslinjer for personvern o.l.
  • Være teamets fagleder på CRM, holde deg oppdatert og dele av din kunnskap.

 Vi ser etter deg som har: 

  • Bachelor/Master utdannelse innen markedsføring, CRM, økonomi, kommunikasjon e.l. 
  • Høy digital kompetanse, teknologiforståelse og databaseforståelse. Grunnleggende SQL kunnskap er en fordel.
  • 4-5 års relevant arbeidserfaring fra CRM-arbeid. Erfaring med Microsoft Dynamics og Salesforce Marketing Cloud vil være en fordel.
  • Erfaring med A/B-testing og annen testmetodikk.
  • Dyktig på hvordan benytte data til å bygge gode kundereiser i marketing automation software.
  • Erfaring med 1:1 markedsføring/personalisering.
  • Erfaring med hvordan bruke data for å øke lojalitet og engasjement gjennom f.eks. leadscoring, churnprediksjon og til segmentering.
  • Har god kunnskap om datamodeller gjennom praktisk erfaring.
  • Erfaring med innsamlingsarbeid fra ideelle organisasjoner er en fordel.

Personlige egenskaper: 

  • sterk kommersiell orientering, resultatorientert 
  • jobber godt i team
  • engasjert, strukturert og proaktiv
  • selvgående og med høy gjennomføringsevne 
  • Analytisk og metodisk  

Vi tilbyr:

  • en sjanse til å løfte vårt viktige arbeid til nye høyder
  • engasjerte, dyktige og motiverte kollegaer
  • en mulighet til å påvirke en organisasjon i stor endring
  • en spennende og faglig utfordrende stilling
  • lønn etter avtale
  • gode pensjon- og personalforsikringer
  • lyse og trivelige kontorlokaler i Oslo sentrum

Du kan lese mer om SOS-barnebyers arbeid på våre nettsider www.sos-barnebyer.no. Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med teamleder for Lojalitet og giverutvikling Line Fauske-Ilstad på mobil 958 04 727 eller e-post adresse line.fauske-ilstad@sos-barnebyer.no.