Siden 2014 har Mars Norge vært hovedsamarbeidspartner med SOS-barnebyer. Mars fokuserer på tannhelse for barn i Ghana og Botswana. Foto: Karin Schermbrucker

Mars Norge

Hovedsamarbeidspartner
Siden 2014 har Mars Norge vært hovedsamarbeidspartner med SOS-barnebyer. Mars fokuserer på tannhelse for barn i Ghana og Botswana. I Norge har de i to år hatt en butikkampanje for å aktivisere samarbeidet.

Mars Norges EXTRA «Hvert tygg gjør en forskjellf» er en del av selskapets Doing Good Marketing.

Preben Owren, merkevareansvarlig for Mars Norge, understreker viktigheten innen Corporate Social Responsibility (CSR) og Coporate Social Profitability (CSP)

- For at samarbeidet med en SOS-barnebyer skal være bærekraftig må det være en vinn-vinn situasjon der Mars Norge og SOS-barnebyer begge tjener på kampanjen, sier Owren.

Selve tannhelseprosjektene i Ghana og Botswana vil nå ut til nærmere 36 000 barn. Under kampanjeperioden går en prosent av salget fra all EXTRA tyggegummi til tannhelseprosjektene og andre programmer hvor SOS-barnebyer har behov. Les mer om samarbeidet mellom Mars Norge og SOS-barnebyer her.

I september 2015 var syv ansatte i Botswana for å trene foreldre og lærere i tannhygiene. Representanter fra Ministry of Education og Dental Association i Botswana var svært glad for tannhelseprosjektet da standard opplæring ofte ikke når ut til de mest sårbare områdene og familiene.

- Ved hjelp av SOS-barnebyer kan vi nå ut til barn og familier som ofte ikke lærer om tannhygiene, avslutter Owren. 

Våre tema