26. april 2017
Navn: Kristin Kabbe
Selskap: Aktiv Eiendomsmegling
Stilling: Leder for Marked og Kommunikasjon
– Vi jobber med folks hjem hver dag og synes det er naturlig å engasjere oss sammen med SOS-barnebyer og bidra til å gi flere barn et trygt og godt hjem, sier Kristin Kabbe.
– I tillegg til den belønningen det er å vite at vi bidrar til å gi flere barn et trygt og godt hjem, viser målinger at både våre medarbeidere, og kunder opplever samarbeidet svært positivt og relevant.
Av alt Aktiv Eiendomsmegling gjorde i sosiale medier i 2016, både av ubetalt og betalt plassering, var det kampanjen om samarbeidet med SOS-barnebyer som skapte mest oppmerksomhet og engasjement. – Dette er et samarbeid som appellerer både til hodet og hjertet, sier Kabbe.
Navn: Torild Bugge
Selskap: Ulstein Group
Stilling: HR-direktør
- Å sikre at barn vokser opp med god omsorg, er helt fundamentalt for å nå bærekraftsmålene. Derfor støtter vi SOS-barnebyers familieprogram i Angola, sier Torild Bugge.
Som medlem av FN Global Compact skal Ulstein Group blant annet fremme aktiviteter og partnerskap som bidrar til FNs mål om å skape en bærekraftig utvikling. Ifølge Torild Bugge er det naturlig å bruke samarbeidet med SOS-barnebyer i dette arbeidet.
- Ambisjonen om å sikre kvalitativt god utdanning til alle, samt likestilling mellom kjønnene, er noe vi deler med SOS-barnebyer. I Angola får barn fra marginaliserte familier fødselsattest, stabil omsorg, trygge sanitærforhold og ikke minst oppfylt retten til skolegang og helsetjenester.
Les mer om hvorfor det er lønnsomt å å investere i tiltak som bedrer livene til barn og unge
Artikkelen du har lest nå er hentet fra vår årsrapport for 2016.
Du finner flere saker her.